Friday, December 3, 2010

Carti care mi-au marcat copilaria (1)

Din lumea vrajita a plantelor

Aceasta carte m-a fascinat si speriat de-opotriva. Imi placeau foarte mult ilustratiile pline de culori si de viata. Chiar inainte sa invat sa citesc, imi treceam degetele peste desenele din carte si parca prindeau viata. Imaginile care imi umpleau mintea, poate nu aveau multe de-aface cu povestile din carte, dar asta nu aveam de unde sa stiu, inca.



Erau desene cu pasari ce pareau foarte reale, zburand prin canalele Venetiei, paduri de mangrove in care te puteai ascunde, plante veninoase, imblanzite de femei cu manusi. Imaginatia mea zbura cand bunica imi citea. Ii ceream sa-mi arate si imaginile in timp ce-mi citea: nu prea reusea sa ma adoarma asa, ba din contra. Si totusi cartea ma speria, plantele veninoase ma speriau. Si oameniii care taiau copacii. Dar reveneam mereu pentru culorile acelea vii. Si pentru ca mi-ar fi placut sa am o casa intr-un copac.

Din pacate am crescut si cartea s-a pierdut dar tare mi-ar placea sa o regasesc candva.

Povesti fermecate rusesti

Clar cartea mea preferata. Tot asa, imaginile ma fascinau, mi-ar fi placut sa fiu precum printesa Vasilieva, cea care se transforma intr-un porumbel si care era cea mai frumoasa si inteleapta dintre printese1. Copii mei vor cunoaste cu siguranta povestea cu lupul cel negru sau cei trei frati. Asta pentru ca am pastrat cartea. Este nespus de frumos ilustrata iar povestile te fac sa visezi cu adevarat.

Imi aduc aminte o seara, inainte de revelion, eram inca mica. Mama, care vroia sa scape de tata si de mine din bucatarie, l-a trimis sa-mi citeasca pana adorm. Asa ca tata imi citea povestile rusesti, si eu visam, dar cu ochii deschisi, ca orice fetita de varsta mea. Si tata adormea, si eu il trageam de maneca sa-mi spuna ce mai urmeaza.

Am gasit-o aici recent. E pacat ca asemenea carti nu se re editeaza.

No comments:

Post a Comment

Materialele disponibile pe acest blog sunt publicate sub licenţă Atribuire-Necomercial-Fără Opere Derivate 3.0 România Creative Commons.